Voir les messages sans réponses | Voir les sujets actifs Nous sommes le 28 Mar 2024 15:22



Répondre au sujet  [ 1 message ] 
 Funeral Mist | Deiform (2021) 
Auteur Message
Prêtre de Judas
Avatar de l’utilisateur

Inscription: 03 Sep 2009 15:19
Messages: 925
Répondre en citant le message
Message Funeral Mist | Deiform (2021)
Il est sorti le 17 décembre.

Image

Citation:
The inimitable Funeral Mist – one of the most iconic bands on the NoEvDia roster – has delivered unto us “Deiform”. Seven musical pieces contemplating the nature of divinity and mortal existence through the fiery lens of black metal.


As did the three past albums, “Deiform” exhibits a completely different approach to sound production compared to its predecessor. Nevertheless, from the first song to the last, the source of this multi-layered madness is unmistakable; all the classic Funeral Mist characteristics are present. Ambitious interludes which are impressive compositions in their own right. Innovative use of various samples which become a living, breathing part of the music. And frenzied oration delivered by what many believe to be the best and most versatile vocalist in black metal. All culminating in spiritual violence in its crudest form.


“Deiform” is a holistic experience, in the sense that music, art, and photography – all deriving from the project’s mastermind, D Rostén – is connected, and thereby best experienced in unison.



En écoute intégrale ci-dessous et sur leur Bandcamp.




Disponible en CD, LP et digital (cf. Bandcamp notamment).

Image

Image


Perso, c'est commandé, vu que j'en suis à chépacombien d'écoutes depuis sa sortie, et j'adore.
Certains titres semblent sortis des sessions de l'album précédent, d'autres innovent un peu. Rien que le titre d'ouverture est mortel je trouve.


27 Déc 2021 13:06
Profil Site Internet
Afficher les messages postés depuis:  Trier par  
Répondre au sujet   [ 1 message ] 

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 39 invités


Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages

Rechercher:
Aller à:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by STSoftware for PTF.
Traduction par: phpBB-fr.com